AccessMyLibrary provides FREE access to over 30 million articles from top publications available through your library.
Create a link to this page
Copy and paste this link tag into your Web page or blog:
Drinking at least one glass of milk per day lowers the risk of colorectal cancer, a new meta-analysis has confirmed.
Milk and other calcium sources have long been thought to play a role in preventing colorectal cancer, the nation's second-leading cancer killer. Studies have shown that high calcium intake reduces the occurrence of polyps that can turn cancerous. But diet-tracking studies always stopped short of finding final proof of a truly lowered cancer risk.
This time, researchers pooled 10 of the world's largest studies on the long-believed link, tracking nutrient consumption of more than 500,000 people.
People who ...