AccessMyLibrary provides FREE access to over 30 million articles from top publications available through your library.
Create a link to this page
Copy and paste this link tag into your Web page or blog:
Fruit and vegetable consumption had no significant impact on women's breast cancer risk in a pooled analysis of eight cohort studies.
But women should still be encouraged to eat fruits and vegetables because other studies have shown that these foods can reduce the risk of heart disease, other cancers, diabetes, and obesity Dr. Martha L. Slattery of the University of Utah, Salt Lake City said in an editorial accompanying the study (JAMA 285[6]:799-801, 2001).
In the current analysis, primary data were used from eight prospective cohort studies of 351,825 women, aged 28-93. A total of 7,277 women had invasive breast cancer during follow-up periods that ranged from 5 to ...
Source: HighBeam Research, Fruits, Vegetables Do Not Lower Breast Ca Risk.