AccessMyLibrary provides FREE access to over 30 million articles from top publications available through your library.
Create a link to this page
Copy and paste this link tag into your Web page or blog:
According to a study from Naples, Italy, "Sweetened carbonated beverages are widely consumed, which has fuelled several conflicting opinions about their effects on upper digestive tract functions. We aimed to evaluate the effect of sweetened carbonated drinks, consumed with a standard meal, on gastro-oesophageal reflux, gastric emptying and gallbladder contraction and postmeal sensations in healthy subjects."
"Thirteen healthy volunteers (seven women, six males; median age 22 years) were tested following the intake of 300 mL sweetened water containing increasing concentrations of carbon dioxide (seven subjects), and of 300 mL sweetened commercial flavoured drink with and without carbon dioxide (six subjects). Gastro-oesophageal reflux, gastric emptying and gallbladder contraction were studied by pH-impedance, octanoic acid breath test and ultrasound respectively. Gastro-oesophageal refluxes were significantly increased 1 h after meal with both water and commercial beverages; only sweetened water without carbon dioxide determined a persistently increasing number of refluxes 2 h postmeal. No differences were found for gastric emptying, gallbladder contraction or postmeal symptoms with any of the beverages tested," wrote R. Cuomo and colleagues, University of Naples (see also Acid Reflux Disease).
The researchers ...
Source: HighBeam Research, Studies from University of Naples yield new data on acid reflux...